Saturday, 23 April 2011

terok budak2 zaman 'lonim!

time tu balik umah naik teksi, erm, ak naik ngan mmber., erm,., sesampai jer kat kb, *perhentian b4 sampai umah*., erm., kene tggu abah datang mbik, sebab ermmm, xpandai nak naik bus., * takut tersasar destinasi jer*., hiihi., so, dalam masa penantian ak sblum abah sampai, erm, agak-agak dalam 20 mnit perjalanan., ak p jalan-jalan kt pasaraya 'parkson' dulu., sedikit membosankan.,  erm, jalan-jalan punya jalan., erghh.,  letih makk oii., so ak pom duduk kt kerusi *ada disediakan bersebelahan parkson., ergggh., lama jugak laaa ak duduk kt sana., *mungkin jam kot*., so sambil tu ak sempat menekan hp ak tok sms ngan mmbr., ahhh, so bored!!., es! ttba jerk ak terpandang satu 'pasangan' * xtao kahwin ke lom ag*., tp yang pasti nmpk cam lom kahwin., *mybe muda dri ak kot.! agak sedikit melucukan gelagat pasangan itu!!! hahahaah., es, ak bukan sengaja nak pandang, tapi gelagat cam tu dilakukan dikhalayak umum tuiii!., xkan xnak tgk kot!., mereka yang paksa aku untuk melihatnya.., erghhhhh!! hohhoho., erm, dalam hati 'ngada2x tol'...... kononya gaduh r tus, si lelaki memujuk erkk., ahhhhhhh so cute!!! hahahaha., geli tapak kaki ak tgk gelagat diaorang! ntah.., apa perasan mereka eak, ley wat cam tu kt public place! ahhh., ak yang tgk pom ase malu, ntahhhhhhhhhhh... :'(.,  budak2 ni gop, xtao malu!!! >-<

Friday, 22 April 2011

Maafkan saya awak, saya lebih sayangkan DIA ! J
“saya bukan xnak terima awak,tapi saya lebih sayangkan yang satu ini daripada awak. Tolongla paham. Saya xkesah kalau suatu hari nanti awak sudah tidak boleh menerima saya lagi,tapi saya lagi bimbang jika yang satu ini tidak dapat menerima saya. Saya xsanggup jika cintaNya lenyap dari diri saya. Maafkan saya awak. Saya nak awak tahu,dalam hubungan yang kita sedang jalinkan ni,Dia xsuka taw? Sebelum ni saya tahu Dia memang xsuka hubungan kita ni,tapi seringkali jugak saya hiraukan teguran Dia. Saya buat xtahu jer. Ishh jangan salah faham pulak. Dia bukan jeles la,tapi ada sebabla tu Dia xsuka. Tolong faham yer?? Terima kasih sangat-sangat kalau awak dapat faham saya.
Saya bukan xsayangkan awak,dari lubuk hati saya,saya sayang awak. Kalau ikutkan nafsu memang saya xnak putuskan hubungan yang susah payah kita bina sama2 ni,tapi awak tahu x? Nafsu berkawan baik dengan syaitan tau? Diorang baik sangat-sangat. Bagus diorang sebab sentiasa bekerjasama dalam mencapai cita-cita mereka,ermm macam wonderpet la katekan..huhuu.. Sebab tu saya nk guna akal,saya xnakla ikut syaitan sebab syaitan tu musuh kita paling jelas tau! Macam mana baik kita dengan di0rang pun,diorang xtahu kenang budi,sebab diorang dah janji dengan Allah akan sesatkan anak-anak Adam.
Kita kan tergolong anak-anak Adam,jadi xnakla berkawan dengan syaitan durjana. Nauzubillah.

Awak,maafkan jugak yer,sebab selepas saya ambik keputusan ni,saya dah xnk balas mesej or call awak lagi. Jangan marah saya tau? Bukan apa,Dia xsuka jugak. Ishh tak! Takla,Dia bukan jelesla tapi tu adalah yang terbaik untuk kita tau! Sebab lepas ni,saya tau,kalau awak send mesej or call bukan untuk perkara penting kn? Betol x??huhu.. jangan salahkan saya tau kalau lepas ni saya xreply mesej or angkat call awak.
    Saya pun xsanggup,tapi saya lebih xsanggup kalau cinta saya kat Dia berkurangan disebabkan besarnya cinta saya kat awak. Jangan salah anggap tau! Dia pun nak tolong awak jugak tau! Dia nk tolong kita la pendek kata.
Awak tahu x? Bila awak call saya or mesej saya,ada jugakla perasaan rindu saya kat awak. Saya pasti jugak yang awak macam tu jugak kan? Betul x? Awak tahu x,sebenarnye kan rindu tu zina,zina hati. Subhanallah ,rupa-rupanya selama ni kita terjerumus dalam zina. Astaghfirullah! Maksudnya kita sedang kumpul dosa. Subhanallah,saya takut wak. Saya takut dengan azab Allah S.W.T.,saya takut sangat-sangat. dan saya pasti awak pun macam tu jugak kan? Jadi ,sekarang awak faham kan,kenapa saya ambil keputusan macam ni? Terima kasih awak banyak-banyak. Saya pasti awak,kalau jodoh kita,insyaAllah,Allah xkan pisahkan kita walau benua mana pun kita berada. Dan saya nak awak tahu,tiada cinta dari manusia yang sejati selain perkahwinan. Dan saya nak awak tahu,tiada cinta yang sejati dan abadi selain cinta daripada Dia iaitu Allah,Pencipta kita sekelian alam.
Dia lah yang saya bicarakan dari tadi. Kerana Dia lah saya berk0rban tinggalkan awak. Dan saya pasti,sekarang awak tidak salah faham lagi kan? Terima kasih awak. Saya tahu,sekarang awak faham bahawa Dia menghalang cinta kita bukan sebab jeles kn,tapi Dia nak kita hidup dalam keredhaan Dia,Dia nak kita jauh dari dosa,dan yang paling penting Dia nak kita jalinkan hubungan yang halal,Dia nak awak jadi imam dan soleh kepada saya,dan Dia nak saya jadi solehah kepada awak. Xsalah kan? Terima kasih dan syukur kita sepatutnya kat Dia kan,sebab menyedarkan kita. Alhamdulillah.
Saya nak awak tahu,sampai bila-bila pun,saya harap sangat-sangat,Dialah yang saya ingin saya cintai,dan saya xnak mengguriskan hatiNya disebabkan cinta yang belum halal saya kat awak. Terima kasih awak,sebab sentiasa faham saya”.(^__^)



Thursday, 21 April 2011

saya tao, sy silap.. :((

Mungkin saya bukan pengarang hebat untuk mencoretkkan kisah hidup saya. Saya tidak mampu untuk berkata-kata seperti puitis yang sudah lama membiasakkan diri dengan penulisan yang cukup hebat.
Namun , kerana awak saya memberanikan diri untuk membuat satu watikah ini., Mungkin ini watikah terakhir untuk awak., kegelisahan saya yang semakin hari semakin menggunung., hanya kerana awak… awak yang telah berjaya mencuri hati  ini., mungkin masih awal untuk saya menyatakan IA., tapi sampai bila untuk terus begitu? Sampai hayat saya sudah tiada., mungkin saat itu, barulah awak perasan betapa hebatnya cinta saya terhadap awak. :’(
Pengorbanan secara mata kasar mungkin tidak tapi pengorbanan perasaan yang selama ini saya korbankan untuk awak dengan rela melepaskan dan mengecewakkan perasaan orang disekeliling ini cukup membuat saya menderita.
Namun petang ini sambil saya mencurahkkan perasaan dihadapan benda empat segi ini, sambil  itu, saya sempat membaca satu watikah yang dipetik dari web blog iloveisam.com.my., Cerita itu memberi satu tamparan hebat kepada saya yang selama ini ber’salah faham’ tentang cinta islam, setelah menbacanya berulang kali barulah saya faham mengapa ALLAH tidak mengizinkan kita untuk mencintai antara satu sama lain.,kerana DIA lebih tahu., jika wujudnya cinta, maka wujudnya perasaan rindu antara kita., ahhh!!., Maaf, selama ini saya cukup menyalahkkan awak, kerana awak tidak pernah untuk mengambil peduli tentang perasaan saya. Apapun saya ingin mengucapkan ‘terima kasih’., saya menangis bila meningati kisah-kisah cinta  saya yang cukup bertentangan dengan islam. ;’(.

"Tiada yang lebih indah daripada mendapat keredahaan ilahi..seindah manapun gubahan pertama tu, selagi tak mendapat keredahaanNya, tetap tiada gunanya..

       Tapi Alhamdullilah., saya cukup sedar betapa hebatnya cinta islam yang hanya dituntut setelah berkahwin. Mungkin saya pernah tersilap langkah dalam persoalan ini, oleh sebab itu saya ingin  rakan–rakan sebaya saya juga turut membacanya., moga- moga ini akan memberi satu pengajaran kepada kalian ..,, Amin.. ~

Dipetik dari i.uvislam.com..my
Islam adalah agama yang syumul. Sebuah agama yang lengkap. Islam tidak mungkin menyekat fitrah manusia yang sememangnya ingin menyayangi dan ingin disayangi. Untuk apa Allah menciptakan manusia berfitrah seperti sedia ada jika manusia akan diperintahkan untuk membunuh fitrahnya itu? Ajaran Islam telah diturunkan oleh Allah untuk memasang bingkai agar kemahuan manusia itu dapat disalurkan dengan cara yang terbaik. Selain itu, Islam menutup rapat jalan kemaksiatan dan membuka seluas-luasnya jalan menuju ketaatan serta memberi dorongan kuat ke arah perlaksanaanya. Rasulullah s.a.w. pernah mengecam salah seorang sahabat yang bertekad untuk tidak bernikah. Ini merupakan salah satu bukti bahawa Islam mengakui fitrah manusia yang ingin mengasihi dan dikasihi atau mencintai dan dicintai.

Percintaan dalam Islam hanyalah selepas termetrainya sebuah ikatan pernikahan antara dua insan, iaitu setelah bergelar suami isteri. Islam telah menggariskan panduan dalam menuju ke arah gerbang perkahwinan ini. Ustaz Hassan Din telah memberikan pendapatnya mengenai hal ini dalam Al-Kulliyah di TV3 pada 28 Julai 2006, iaitu pada hari Jumaat. Tajuk perbincangan Al-Kulliyah ketika itu agak menarik ; iaitu "Jodoh".




ahhh, susah nyer nak dapatkan yang satu ni.. :"(

Aduhhhhh., sakitnya mata ni, Tangan pun letih.Mata yang makin hari makin kelabu, Terpaksa kamu gagahi untuk mendapatkan yang ‘satu’ ni. Ouuhhh, peritnya nak dapat yang ‘satu’ ni.. kene p sana, p sini.. ahhh daa letih kaki  tangan kamu. Tapi… ingat kerana yang ‘satu’ ini kamu akan dibezakan martabat kedudukan kamu dengan orang lain.
Ahhhh., letih nya.. nak kene p library plak dah.. letih daa kaki., masa pertukaran jadual pom kene jalan p sana, p sini.. ahhhh., nak kene fokus lebih-lebih laa plak., kamu kuat merungut teman, padahal yang ‘satu’ ini akan membuatkan kamu tersenyum pada masa akan datang.! Tapi.. yang ‘satu’ ni pom., ahh susah tol nak dapatkan kamu.
Errrgghhh!! Tangan kamu daa tol-tol xlarat nak kene pegang yang ‘satu’ nih.., bukannya kuantitinya yang berat tapi kualitinya yang terrramat bernilai membuatkan ramai antara teman-teman kamu berpusu-pusu nak bawa. Tapi kamu?? Ahh kuat sangat mengeluh!! Ingat kerana yang ‘satu’ inilah kamu boleh jadi setaraf dengan orang-orang disekeliling kamu kelak.!
Eles!! Tiba jer hari besar yang ‘satu’ ni, mata, kaki, minda , ahhhh!! Sume laa jawabnya terpaksa menahan sakit. Tengok muka kat cermin pom xsempat,  sikat rambut pom daaa lari stail., mandi pom sekejap jer.., tidur pom termimpi-mimpi kan ‘satu’ ni. Eee, sakit nyer hati ni!!  tapi xpe, makan kamu tetap berselera..,hehe. Tapi kerana yang  ‘satu’ ni laa, kamu bakal menggembirakan hati kedua ibubapa kamu kelak!
Ahhhhhh, berdebar! Mana taknya , dalam bilik besar  yang sunyi dan dikelilingi orang – orang yang daa berjaya tempuhi ‘satu’ ni, kamu bakal ber’dating’ dengan ‘satu’ untuk menentukan hidup kamu samada kekanan atau kekiri. Hah!! Saat tu, ahhhh macam-macam keluhan dapat didengari., antaranya
×        Ruginyaaa ak x p cari yang ‘satu’ ni.
×        Bodohnya ak..!! dapat yang satu tapi xtao kegunaannya.
×        Eeee, ruginya, daa jumpa yang ‘satu’ ni lam helaian lain, tapi x cuba praktiskan!!
×        Menyesal!!!.,daa dengar  tentang yang ‘satu’ tapi wat derkkk jer!!

Hahahahah., saat tu, guna dadu tuk cari jawapan pom daa xder gunanya..
Tapi kamu?? Terserah pada pengorbanan kamu, pengorbanan yang perit, kelat tapi kekadang ada yang manis ini lah yang menentukkan hidup kamu. Tengok betapa hebatnya yang ‘satu’ ni.., tapi kamu nak dapatkan yang ‘satu’ ni, kamu harus tempuhi dan mengamalkan yang betul-betul ‘SATU’.. iaitu suruhan Maha Pencipta. ALLAH laa yang akan menentukkan samaada kamu itu betul-betul mahukan yang ‘satu’ ini untuk kegunaan masa hadapan kearah yang terpesong atau jalan yang lurus!!.

hah xnak tengok  kputusan yang kamu dating dengan ‘satu’ tempoh hari?? Nape plak?? Bukankah kamu daa tol-tol prepared sebelum kamu p jumpa ngan ‘satu’? nape takut., atau kamu hanya main-main jer sepanjang tempoh tu eak? Ahh terserah pada kamu.., kamu sendiri yang menentukkan.. kaki, tangan, badan, minda kamu daa sangat letih saat ini, diaorang sume daa xsaba untuk dengar keputusannya, diaorang daa letih bertungkus lumus sepanjang tempoh itu..

kaki tu, daa macam - macam merungut, sakit p jalan sana sini., mata plak.., ahhhh xckup tido laaa.., minda., daa tepu ni makk oiii., tangan??., erm.. ntah.., kadang-kadang on., kadang –kadang  off!., eeee., nasib badan laaa.. hihihi.. mereka sume pom daa nak rehat jugak., so tengok laaa keputusannya.. yang ‘satu’ tu cerewet sikit., so, hati-hati yer.., takut kamu kecewa! Ready fizikal n mental yer.. berdebo sangat daa ni makk oii. Hohoh.

Eh2x!!, kamu tersenyum!! Tangan tu nampak agresif sangat., terangkat-angkat., mulut plak xduduk diam!!., yeay yeay yeay!!!., ish2x., nape ni… kaki pom nampak cam bangga jer, mana taknya., dapat naik ke pentas untuk terima penghargaan ang y‘satu’ ni.., eles!!., xnak kongsi ke?? Hah.., buktinya kamu daa tol-tol sayangkan yang ‘satu’ ni., kamu cuba nak dapatkan yang  ‘satu’ ni dengan cara yang lebih bijakk.

Tengok teman-teman kamu, hah diorang bangga tu.., tidak sia-sia kaki, tangan, mulut, telinga, minda ahhh sumenya menjalankan tugas yang otak kamu arahkan., nampaknya kamu ni ketua yang bijak dan berhemah!

InsyAllah suatu hari nanti bila kamu daa mula untuk mempraktiskan yang ‘satu’ ni., kamu akan merasai betapa bernilainya ‘satu’ ni.. tanpa yang ‘satu’ mana mungkin kamu dihormati orang sekeliling kamu. Kamu ingat teman…yang ‘satu’ itu ialah ILMU, teman-temanku..,
Ahh betapa susahnya nak dapatkan yang satu ni……. J