Thursday, 21 April 2011

ahhh, susah nyer nak dapatkan yang satu ni.. :"(

Aduhhhhh., sakitnya mata ni, Tangan pun letih.Mata yang makin hari makin kelabu, Terpaksa kamu gagahi untuk mendapatkan yang ‘satu’ ni. Ouuhhh, peritnya nak dapat yang ‘satu’ ni.. kene p sana, p sini.. ahhh daa letih kaki  tangan kamu. Tapi… ingat kerana yang ‘satu’ ini kamu akan dibezakan martabat kedudukan kamu dengan orang lain.
Ahhhh., letih nya.. nak kene p library plak dah.. letih daa kaki., masa pertukaran jadual pom kene jalan p sana, p sini.. ahhhh., nak kene fokus lebih-lebih laa plak., kamu kuat merungut teman, padahal yang ‘satu’ ini akan membuatkan kamu tersenyum pada masa akan datang.! Tapi.. yang ‘satu’ ni pom., ahh susah tol nak dapatkan kamu.
Errrgghhh!! Tangan kamu daa tol-tol xlarat nak kene pegang yang ‘satu’ nih.., bukannya kuantitinya yang berat tapi kualitinya yang terrramat bernilai membuatkan ramai antara teman-teman kamu berpusu-pusu nak bawa. Tapi kamu?? Ahh kuat sangat mengeluh!! Ingat kerana yang ‘satu’ inilah kamu boleh jadi setaraf dengan orang-orang disekeliling kamu kelak.!
Eles!! Tiba jer hari besar yang ‘satu’ ni, mata, kaki, minda , ahhhh!! Sume laa jawabnya terpaksa menahan sakit. Tengok muka kat cermin pom xsempat,  sikat rambut pom daaa lari stail., mandi pom sekejap jer.., tidur pom termimpi-mimpi kan ‘satu’ ni. Eee, sakit nyer hati ni!!  tapi xpe, makan kamu tetap berselera..,hehe. Tapi kerana yang  ‘satu’ ni laa, kamu bakal menggembirakan hati kedua ibubapa kamu kelak!
Ahhhhhh, berdebar! Mana taknya , dalam bilik besar  yang sunyi dan dikelilingi orang – orang yang daa berjaya tempuhi ‘satu’ ni, kamu bakal ber’dating’ dengan ‘satu’ untuk menentukan hidup kamu samada kekanan atau kekiri. Hah!! Saat tu, ahhhh macam-macam keluhan dapat didengari., antaranya
×        Ruginyaaa ak x p cari yang ‘satu’ ni.
×        Bodohnya ak..!! dapat yang satu tapi xtao kegunaannya.
×        Eeee, ruginya, daa jumpa yang ‘satu’ ni lam helaian lain, tapi x cuba praktiskan!!
×        Menyesal!!!.,daa dengar  tentang yang ‘satu’ tapi wat derkkk jer!!

Hahahahah., saat tu, guna dadu tuk cari jawapan pom daa xder gunanya..
Tapi kamu?? Terserah pada pengorbanan kamu, pengorbanan yang perit, kelat tapi kekadang ada yang manis ini lah yang menentukkan hidup kamu. Tengok betapa hebatnya yang ‘satu’ ni.., tapi kamu nak dapatkan yang ‘satu’ ni, kamu harus tempuhi dan mengamalkan yang betul-betul ‘SATU’.. iaitu suruhan Maha Pencipta. ALLAH laa yang akan menentukkan samaada kamu itu betul-betul mahukan yang ‘satu’ ini untuk kegunaan masa hadapan kearah yang terpesong atau jalan yang lurus!!.

hah xnak tengok  kputusan yang kamu dating dengan ‘satu’ tempoh hari?? Nape plak?? Bukankah kamu daa tol-tol prepared sebelum kamu p jumpa ngan ‘satu’? nape takut., atau kamu hanya main-main jer sepanjang tempoh tu eak? Ahh terserah pada kamu.., kamu sendiri yang menentukkan.. kaki, tangan, badan, minda kamu daa sangat letih saat ini, diaorang sume daa xsaba untuk dengar keputusannya, diaorang daa letih bertungkus lumus sepanjang tempoh itu..

kaki tu, daa macam - macam merungut, sakit p jalan sana sini., mata plak.., ahhhh xckup tido laaa.., minda., daa tepu ni makk oiii., tangan??., erm.. ntah.., kadang-kadang on., kadang –kadang  off!., eeee., nasib badan laaa.. hihihi.. mereka sume pom daa nak rehat jugak., so tengok laaa keputusannya.. yang ‘satu’ tu cerewet sikit., so, hati-hati yer.., takut kamu kecewa! Ready fizikal n mental yer.. berdebo sangat daa ni makk oii. Hohoh.

Eh2x!!, kamu tersenyum!! Tangan tu nampak agresif sangat., terangkat-angkat., mulut plak xduduk diam!!., yeay yeay yeay!!!., ish2x., nape ni… kaki pom nampak cam bangga jer, mana taknya., dapat naik ke pentas untuk terima penghargaan ang y‘satu’ ni.., eles!!., xnak kongsi ke?? Hah.., buktinya kamu daa tol-tol sayangkan yang ‘satu’ ni., kamu cuba nak dapatkan yang  ‘satu’ ni dengan cara yang lebih bijakk.

Tengok teman-teman kamu, hah diorang bangga tu.., tidak sia-sia kaki, tangan, mulut, telinga, minda ahhh sumenya menjalankan tugas yang otak kamu arahkan., nampaknya kamu ni ketua yang bijak dan berhemah!

InsyAllah suatu hari nanti bila kamu daa mula untuk mempraktiskan yang ‘satu’ ni., kamu akan merasai betapa bernilainya ‘satu’ ni.. tanpa yang ‘satu’ mana mungkin kamu dihormati orang sekeliling kamu. Kamu ingat teman…yang ‘satu’ itu ialah ILMU, teman-temanku..,
Ahh betapa susahnya nak dapatkan yang satu ni……. J




No comments:

Post a Comment